gråt inte mamma, en dag blir den värd massor av pengar

idag är jag kreativ. när jag kom hem från dagis målade jag med vattenfärg. plaska plaska, måla måla. jag använde den röda färgen. det blev jättefint. sen förstår jag inte. mamma sade att hon inte orkar att jag målar mer. men vaddå, det är väl jag som gör allt jobbet. va?

och nu blev jag sugen på att måla igen. eftersom mamma är trött tar jag kritor. de kan jag måla med själv. här är en tom yta som ingen har målat på före mej. jag målar med grön färg. jag målar med svart färg. sådär. det blev jättefint.

Soffmålning

-hjälp! min mamma jagar mej.
-är det inte jättefint mamma?
-varför ser du inte glad ut?
-jaha, en soffa.
-nej, det ser inte bra ut.
-jooo, det är ju jättefint....
-tänk rubens sextonkommasexmiljarder
-mamma?

Joar

ps. är det någon som har sett mina kritor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback