En ynka förkylning och hela fabriken lägger ner

Fredag morgon och jag var nära att vända hem igen. Men tänkte att "äh det går nog över bara jag kommer igång". 

Så länge man inte har feber... men så är det det här med temperatur igen då. Jag vet inte hur många gånger jag har stirrat misstroget på termometern när den visar 36,4 istället för den höga feber det känns som jag borde ha.

Måndag morgon och jag är på väg att åka till jobbet. Min man tar mitt förnuft till fånga och jag blir hemma. Och faktiskt 37,8 grader förutom tretusen kilo snor och uttjatad hosta. 

Fasen, man är inte stark. Ynklig, äcklig och illröd om nosen. Det är snor överallt och allt är vidrigt! Ni vet den där mannen som är förkyld och det är såååå synd om honom. Det är sant. Det är ingen myt alls. Det enda som inte stämmer är att han är en man, det är jag.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback