En konspiration???

Om väckarklockan ringer 05.30 så kan det finnas olika orsaker till det. Jag kan vara en som njuter av en god frukost i lugn och ro innan jag åker till jobbet. Jag kan vara extremt långsam på morgonen... möjligen kan jag masochist eller morgonpigg.

Fast det är jag inte. Jag vill bara komma in lite tidigare till jobbet så att jag får vardagsschemat att gå ihop. 

Eller inte. Igår kom jag inte in i garaget. Helt sjukt, jag kunde helt enkelt inte vrida om den. Det var som om något starkare fanskap satt och höll emot. Så då missade jag pendeltåget och fick ta tunnelbanan och kom inte alls så tidigt som jag tänkt mig.

Idag hade jag på förekommen anledning fjärrkontrollen till garaget med mig så jag hade möjlighet att till och hinna med ett tidigare pendeltåg. 

Eller inte. För då ville biljettautomaten ha sig sitt lilla roliga. SL kortet var inte giltigt fast jag just betalat typ åttatusen spänn (morr). Mastercard in, betala, biljett ut. Mastercard inte ut. Var god vänta. Men vad fan? Jag arg, de bakom mig arga, cancel går inte, köpa en till biljett går inte, dra ut kortet med våld går inte heller. 

Jo. Tillslut hade denna någon roat sig klart och spottade ut kortet, men då hade jag för länge sedan missat pendeln. Så hej tunnelbana. Hej häxan surtant.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback