Det kunde alltid vara värre

Vi klarar oss nog på en bil, sa vi till varandra. Javisst. Folk gör ju det. Har en bil och inte två. Det är ju bara att vi planerar lite. 

Synd bara att premiären föll just på den dag då jag har frukostmöte. Och när det snöat hela natten. Lite synd också att jag glömde bort att planera att lägga mig tidigt.

Men hej och hå, mössa och stövlar på. Pulsar fram genom snön och det snöar på mig. Det är ganska fint och ganska skönt väder men jag är trött och en anings grinig. 


Och så i slutet av den här backen (som är en gångväg) hänger det en bil i diket. Den är översnöad så den har inte tagit en morgontur. Den har inte alls haft tur faktiskt. Men den hade väl inte på gångvägen att göra heller. Väldebatterat ämne, särskilt i närheten av skolan. Så jag tänkte att det var rätt åt dig och att det blev lite enklare att pulsa fram i snön till fots efter det. 


Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback