Att uppfostra en mamma

Vi ska ha utvecklingssamtal på skolan. Jag har själv förberett mitt samtal med många punkter som jag har bedömt om jag är bra, har blivit bra eller ska bli bra på. Både mamma och pappa ska komma på mitt samtal. Och försäkerhets skull kontrollerar jag att de vet vad det är som gäller.
 
Mamma: Hej då älskling, då ses vi i eftermiddag på din skola!
Jag: Ja mamma. Mötet börjar halv fyra.
Mamma: Ja Joar, det har jag koll på.
Jag: Det betyder inte att man kan åka från sitt jobb halv fyra!
Mamma: Aouch. Nej det förstår jag, jag lovar att komma i tid älskling!
 
Det är bra det. Man vet inte med min mamma. Ibland kommer hon inte från jobbet och ibland kör hon jättefel på vägen dit hon ska. Många gånger. Men nu tror jag på henne att hon kommer.
 
Joar
 
PS. Hon kom i tid faktiskt. Hon kom två minuter i halv fyra min mamma. Duktig mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback