My new school

När man är tio år och har börjat i Internationella engelska skolan så pratar man just engelska. Att sonen var intresserad av språk visste vi ju redan och det var också en av orsakerna till att vi tackade ja till platsen han blev erbjuden. Efter två veckor och ett föräldramöte senare kände jag att jag ändå inte visste hur det var i skolan förutom "bra" så idag vid frukosten så gjorde jag ett nytt försök.
 
- Joar, tell me, how is it in your new school? och svar kom.
- It is very good!
 
Ja men vad bra, går det att utveckla lite?
- Do you speak any English?
- Yes we do, in Craft, Music and art we speak only English.
 
Wow, det är ju häftigt, förstår ni då vad det är ni ska göra?
- Yes of course. I have drawn my name, my age, my favourite food, guess what I draw? TACOS! And then we will design new converse, and a logo and I did a superhero, his name is Konserv with "Superkraft = ingen". In art I draw a softbike!
- En mjuk cykel i tyg?
- No, a bike where Life is soft! It has a small Engine for your pedals, a computer screen and a sadel where you can lay back!
 
Wow igen. På alla sätt. Inte mest för att det verkar vara en riktigt cool softbike utan för att min kille plötsligt berättar om sin nya skola med stor inlevelse på engelska!
 
So far so good =)
/Den stolta och glada mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback