Sex veckor är en lång tid

Tisdag morgon 07.30
Jag halkar helt odramatiskt på en isfläck och får foten under mig. Försöker instinktivt ta mig till jobbet men ger upp och ringer maken för hämtning.
 
Tisdag morgon 09.15
Det är en lättare stukning, du kan nog stödja på foten fullt ut igen om två-tre dagar, säger läkaren på akuten i Haninge. Liniment, värktabletter, bandage, hem.
 
Onsdag eftermiddag 15.00
Det gör lite ont men jag är rätt okej. Testar att hasa/linka lite som träning säger jag till maken. Pucko säger maken tillbaka.
 
Torsdag kväll 19.30
Det gör ont. Fotens form är rund.
 
Fredag morgon 08.15
Haninge vårdcentral. Det är en stukning, du får räkna med att det kan ta två-tre veckor innan det är helt läkt, säger läkaren. Röntgen? Nej det behövs inte. Jag forcerar fram en röntgen.
 
Fredag eftermiddag 14.30
Det är en bit av benet som är av, du får gips i sex veckor. Här är kryckor med broddar på.
 
 
Fredag eftermiddag 17.30
Har tråcklat mig hem. Får inte stödja på foten alls på 24 timmar. Vickar på tårna. Stelt. Väntar på att få ta av gipset. Inser att sex veckor är en lång tid.
 
Juno
 
 
Trackback