Av eller På

Det är något underligt med peakperioderna. I år försöker jag att inte småjobba hela tiden utan avgränsa mig, framför allt för barnens skull. Alltså kör jag metoden "av eller på". Hela jag är antingen av eller på. På alla sätt. Speedfreak eller zombie. 

På valborgsmässoafton är det till min enorma stress halvdag. Åkte till jobbet så tidigt att jag fick skrapa bilrutan, så på var jag. Och någonstans i fåtöljen på kvällen när jag inte alls borde däckade jag och slog av helt. Bara för att när jag väl var i säng och borde slå av, slog på igen. Slog på lyset och läste ut min bok.

Vaknar fem av att alarmet inte fattat att det är ledig dag. Vaknar sex av att jag är kissnödig. Vaknar sju och ger upp. Kliver upp. Och loggar på.

Men sen ropade lavendelhäcken på mig, och barnen och grannarna med en sommardrink i solen och det var jag på, varpå jag kom av mig och inte loggade på igen. Och jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag vet att det var gott och trevligt. Och jag vet att ingen har stulit mina abstracts när jag loggar på imorgon.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback