När jag fyller femtio

Jag är alltid lite sugen på att resa någonstans, och jag har några resmål som på något märkligt vis alltid verkar ligga kvar på önskelistan. Bland annat Borneo. Ibland tänker jag på det men av okänd anledning har jag alltid rest någon annan stans. Men idag blev jag extremt sugen på att åka till Borneo för Nikon skickade ut sitt nyhetsbrev om nästa fotoresa - till just Borneo och Kuala Lumpur.

Det har varit andra resor Nikon har arrangerat, lite närmre och lite billigare, men jag har aldrig tyckt att jag haft tid för en fotoresa. Just nu har jag tid att åka men inga pengar. En dag kanske jag kan åka dit, med eller utan fotoarrangör, garanterat med kamera dock. Se vad härliga bilder man kan ta för endast trettioniotusen kronor. Typ.



Men jag får väl börja spara pengar och så får jag se till att snabbt få ett jobb, sluta ge sonen månadspeng och livnära familjen på nudlar. Då kan jag åka till Borneo när jag fyller femtio år. Med både kamera och familj.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback