Semester. På riktigt.

Nu är det semester. På riktigt. Nu dräggar vi vid poolen. Det står att det är trettio grader om man läser väderprognosen men termometern visar på fyrtio grader. Inget sitta instängd mil efter mil i en varm bil. Inget "när är vi framme? - om många timmar", "hur långt är det kvar? - lååångt" eller "är vi framme snart? - näe".

Det är lätt att vara en snäll mamma här.

- Mamma, får vi bada?
- Javisst.
- Mamma, får jag välja pizza till middag?
- Absolut.
- Mamma, får vi glass efter maten?
- Självklart.

Det är ju semester. Jag börjar koppla av. Så sakteliga, jag ska bara tvätta klart reskläderna och se till att vi får ordentligt handlat till vårt stora hus. Sen ska jag coola ner. På riktigt.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback