With a little help from my friends

En god vän sa till mig att "nu får du faktiskt inte boka av dina saker". Vi var de två som satt kvar på jobbet, den första riktiga dagen efter jullovet, och det låg naturligtvis mängder av saker på bordet som skulle må bra av lite handpåläggning. Eftersom jag dessutom hade glömt träningsväskan i makens bil så var det faktiskt exakt det jag funderat på, att boka av min Stepklass och stanna kvar en timme till och få undan lite mer.

Min vän som även är en väldigt klok person konstaterade att om jag börjar boka av det som är viktigt i mitt liv nu så är det kört. Och hon har ju rätt. Vi var ju överens, jag var ju överens. Jag var ju överens med mig själv om att det inte ska bli så i år. Att jag bokar av bara för att få undan lite mer, avbokningar ska vara förunnat deadlines och kriser.

Så jag kastade mig hem efter träningsväskan istället. Och jag gjorde det utan den ångest som varit min konstanta följeslagare hela julen. Håll tummarna, det var kanske början på det nya jaget som ni just bevittnade. Tack fina E och alla ni andra som orkar tjata mig i rätt riktning.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback