Till Blåkulla ska vi

Idag är det skärtorsdag. Då flyger alla häxor och påskkäringar till Blåkulla. Till vårt hus kom två påskkäringar av modernt snitt. Röda kinder, en framsträckt plastlåda och inget mer. Ingen teckning, inga häxkläder...

Mina egna barn vill också vara påskkäringar, och samla godis. Det klart de ska vara påskkäringar, jag letar fram lite förkläden och fejkfräknar. Men. Det finns alltid ett men. Gammelmodiga Jenny tycker inte att de egna barnen ska gå runt och tigga godis av okända personer.

Sonen väljer således ut fyra grannar som är hemma. Och sen börjar han jobba med att rita fina teckningar med påskägg, harar och häxor på (åååh ingen kommer att vilja ta emot mina teckningar, de är för fula). Joho! Nehej. Joho! Okej. Häxorna flyger i full rulle på sina kvastar. Glad påsk, varsågoda. Tack och tack. Och godis mitt i veckan är bara bäst!



  

  



Glad Påsk!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback