Jag ska bara...

...sa Alfons Åberg. Men det sa även fru Abrahamsson. Familjen ska till Åre och tanken är några dagars semester med lite skidåkning och lite avkoppling i största allmänhet. After skii också, det får inte glömmas bort. Och i vanlig ordning så är allt rätt så o-ordnat men igår blixtrade det till och det packades för fulla muggar. Väldigt förberett. Ovanligt förberett faktiskt. Och det fanns hopp.

Men idag är allt som vanligt igen. Programmet som skulle användas på jobbet fungerade inte. Halva dagen försvann. Livlina T22 utnyttjades, för vilken gång i ordningen är omöjligt att säga, och det lilla barnet är upplockad från dagis. Det som skulle bli komma hem i god tid trots allt och hellre vara klar på jobbet innan jag åker blev till att utnyttja även leverantörens snällhet:

"Hej jag måste bara lägga barnet, det tar en halvtimme, är det okej om du går ner och fixar det sista med mitt program vid niotiden?" Och jo, det finns änglar. Lite här och där. Tack till er!

Nu. Nu ska jag bara. Sen ska jag bara. Men när jag är färdig med att bara göra det sista jag ska göra, då ska jag ha semester och då blir det värt det.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback