Helt däckad

Jaha, så var det inte bara beslutat. Det var plötsligt även klart. Ärligt talat vet jag inte riktigt hur det gick till. Jag var nog helt inställd på att jag inte skulle vaccinera mig. Jag brukar inte åka på influensorna och jag har aldrig vaccinerat mig mot någon förr, så varför skulle jag det just i år? Men så infann sig plötsligt tillfället, vaccinet fanns i närheten, köplatsen var passad och innan jag visste ordet av hade jag och femåringen fått varsin shot i armen.

Och den enda bieffekten var en stel och öm överam. Igår alltså. För idag kom, som en orkan, huvudvärk, frossa, muskelvärk farandes genom kroppen och slog ut mig totalt. Fick ringa hem maken från jobbet för att hämta barnen, fixa middag och bada lillan. Allt medan jag ligger nedbäddad under täcket och fryser och sover.

Nu sitter jag här och försöker intala mig att jag nog visst skulle ha åkt på svininfluensan om några veckor. Alldeles säkert under semestern så den blev helt förstörd. För annars känns det inte som det är värt det. Ynk oink.

Juno

Kommentarer
Postat av: Däckade grannen

Såg dig bak i kön. Samma visa här tyvärr. Totalutslagen. Ringde typ gråtandes hem maken vid lunchtid. Kan ju bara trösta sig med att om det här är influensa light så hade jag inte velat vara med om den riktiga typen och är glad för vaccinationen trots allt...



/Jenny

2009-11-04 @ 20:44:55
Postat av: Juno

Åh, vill tröstäta, har du ostkrokar hemma? Jag har choklad om du vill bytlåna lite =)

2009-11-04 @ 21:32:28
Postat av: Monstertanten

Tunnisar ;-)

2009-11-05 @ 08:25:01
Postat av: Juno

ja ja, kom hit med dina ostkrokar istället. jag vet att du har...

2009-11-05 @ 20:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback