Det är visst sommar!

Många tycker att det inte riktigt känns som sommar. För att det inte är stekhett och de inte ligger på stranden hela dagen. Men jag håller inte med. Det är visst sommar. Även om solen inte skiner hela dagen, även om vattnet inte uppnår tjugosju grader, även om jag jobbar så är det härliga dagar nu.

Jag kliver upp tidigare än önskvärt men när jag idag lämnade kontoret kvart över tolv så hade jag avverkat dryga fem timmar och behövde bara ta ut två och en halv timme i flex. Då har jag hunnit med en hel del på kontoret men ändå känns det som en ledig dag. En ypperlig kombination.

En spontan grillkväll med grannarna för att inviga nya Webern och nya utemöbelgruppen. Det är ett sommartecken. Även om klockan hann bli åtta innan vi åt middag så sken solen på oss, och ända fram till klockan tio satt vi ute och kurade i varsin filt. Grilla, härliga och trevliga grannar, rosévin, fleecefilt. Det är sommar.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback