Hur blev det så här?

Jag skulle sappa lite. Så jag tryckte på ettan på fjärrkontrollen och landade i ett nytt kulturprogram som heter Skavlan. Min första reaktion var att genast sappa mig vidare. Min andra reaktion var "Nämen, det är ju hon". Makens reaktion var mer "Vem fan är hon?". Jo, men hon roliga som skriver krönikor i DN.

Hanna Hellquist. Jag gillar hennes stil att skriva och om det är någon mer tant/farbror där ute som läser Namn och Nytt så vet ni att vid byline är det en skiss på författaren. Nu blev jag lite nyfiken på om hon såg ut som på skissen. Svaret är ja. Hon ser ut så. Och, hon är rolig även i talspråk. Då vet jag det. Ska jag sappa vidare?

För helt allvarligt. Fredagkväll och det program som roar mig bäst är kulturteve på ettan. Kulturprogram, låter så mossigt tycker maken. Kan vi inte bara kalla det för talkshow? Såklart. Vi som kan titulera oss som den yngre medelåldern, eller ja den ena av oss i alla fall, spenderar fredagen utan ostkrokar, utan rödvin, utan sex, i sängen, tittandes på talkshow. Groovy.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback