Fröken Slösa och fröken Spara

Det är snart dags att deklarera igen. Ångest igen. Ångest varje år inför deklaration. Och nu har det ju blivit så smidigt med sms- och internetdeklaration så det är väl inte där ångesten ligger. Det är mer i faktumet att en deklaration tvingar mig att gå igenom min ekonomi, eller heter det icke-ekonomi kanske, och jag stirrar varje år min överkonsumtion rätt i ansiktet. Nu måste det vara slut med det. Enough. Nu ska jag på mitt trettioåttonde år säga hej då till fröken Slösa och träda in i kroppen på fröken Spara.

Så vad kan jag dra in på? Om jag aldrig slänger gammal frukt så börjar den jäsa och sen kan jag äta den och bli full utan att lägga pengar på dyra vinflaskor. Eller så börjar jag amma lillan igen för då kan jag inte alls bli full och då behöver jag inte köpa någon frukt ens, plus att jag slipper lägga ut dyra pengar på babygröt. Jag kan sälja sonens leksaker, då får vi det dessutom trevligare hemma utan tjat om städning. Fler smarta spara-tips emottages med tacksamhet.

Juno


Kommentarer
Postat av: P

Inte köpa toalettborstar så åfta kanske ?

2009-01-31 @ 18:40:24
Postat av: Juno

De kostar en tia, jag menade smarta förslag. Ska jag sälja några fler av dina italienska skor, eller?!

2009-01-31 @ 20:31:04
Postat av: P

Har inte råd med några italienska längre :-(

Nu är de bara spanska eller amerikanska.

Några tio här och några tior där blir pengar det åxå

2009-01-31 @ 20:33:02
Postat av: Juno

Det är sant, du får helt enkelt sluta tjafsa och gå och jobba lite extra!

2009-01-31 @ 20:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback