Hjärncellerna försvann ut i cyberrymden

Läste i en artikel att man blir dum av sömnbrist. Och nu för tiden sovs det aningens för lite mest varje natt. Härom dagen åkte jag till jobbet efter dryga fyra timmars sömn. Jag är egentligen inte så här korkad men jag hade ju sovit så lite inatt. Okej i alla fall så langar jag upp datorn jag tillfälligt har lånat på det skrivbord som jag lika tillfälligt lånar. Och sen gör jag det man oftast gör med en nyuppslängd dator på ett skrivbord. I med strömkabel, i med extern mus, trycker in startknappen och Ctrl + Alt + Delete för att logga in.

Efter detta ruckar jag lite på musen men inget händer. Funderar inte mer på det utan konstaterar bara att okej, ibland funkar det inte så jag kör med styrplattan istället. Fast det funkar inte att logga in heller. Varför inte? Ja men, jag är ju bortskämd med trådlöst. Här ska det in en kabel till såklart! Ut med kabel ur kollegas docka, in med kabel i laptop framför mig. Nähä. Inte i med kabel heller. Varför inte?

Lutar mig för första gången över datorn och kikar ner på baksidan av den. Konstaterar att uttaget för nätverkskabeln är för liten. Vad konstigt, är datorn så gammal att den har en annan standard? Den känns inte så gammal alls ju. Rotar runt i lådan med diverse kablar och fiskar till slut upp en som ser ut att passa. Den är väldigt tunn den här kabeln tänker jag förbryllad. Men den passar i alla fall i uttaget. Drar kabeln över annan kollegas arbetsplats och jackar in andra änden i väggen. Ingenting.

Surar lite och hämtar motvilligt företagets IT pro. Som tar sig en lite närmre blick bakom skärmen. Tar sig en jäkligt nära titt på mig. Ruskar på huvudet och säger med sin bästa mammaröst. Det här är en telefonkabel, den kan du kasta någonstans, och det här är för fan en USB kabel! HA HA, fy fan vad pinsamt. Jag bara dör. Årets pucko har satt in kabeln till musen i nätverksuttaget. Inte konstigt att datorn inte beter sig som förväntat. Men jag hade ju sovit så lite i natt! Världens mest missbrukade bortförklaring har blivit legaliserad av våra svenska proffessorer. Det tackar jag för.

Juno

Kommentarer
Postat av: Mina

En gång för länge länge länge sedan jobbade du på pc-supporten... fnissar hejdlöst

2009-04-05 @ 00:38:59
Postat av: Juno

svårt att tro, I know...

2009-04-05 @ 11:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback