Svampodling

Hösten är här. Jag är sugen på en svamptoast. Helst ska det vara kantareller på. Men idag blir det ingen för jag har inte tagit mig ut i skogen på svampjakt. Egentligen behöver jag inte gå så långt för att hitta svamp. Hela underlivet...nä, vad äckligt. Var kom det ifrån? Jo men jag kom plötsligt att tänka på filmen Tillsammans där tjejen står utan trosor i köket med sin lurviga murva i vädret när det kommer besök. Alla ser rätt förebrående på henne och hon säger indignerat "Jamen jag har ju svamp ju".

Okej, det där var verkligen en parentes. Min tvistade hjärna som spelar mig ett spratt. Det jag skulle säga var att det växer fullt med svamp i vår gräsmatta. De är av varierande sort och ingen av dem liknar en kantarell. De ser inte ens särskilt ätliga ut. Så saken var att jag inte vill göra en svamptoast på dem. Men faktum är att nu är jag inte så sugen på en svamptoast längre. Inte alls faktiskt.

Juno


Kommentarer
Postat av: L

Haha! Inte jag heller.

2008-09-19 @ 16:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback