Världens dyraste pigg?

Sonen har hjälpt till att mecka lite med min kamera. Inte för att den behövdes meckas med. Men han ville bara kolla om den var hel, om det gick att ta ut minneskortet utan problem. Och det gick strålande. Men sen gick det visst inte att sätta in det igen. Inte ens om han tryckte så hårt han kunde, trots att han är så stark. "Mamma, din kamera är trasig".

Ja så är det. Nu måste kameran meckas lite med. Om jag har riktig bondtur så går det att räta ut den tillplattade piggen, eller så räcker det att byta ut hållaren till kortläsaren. Men med all sannolikhet sitter piggen fast i moderkortet. Och då kostar det ungefär tretusenfemhundra kronor att byta ut den. Det är det knappast värt.

Ett nytt kamerahus kostar knappt femtusen. Inte precis vad jag hade budgeterat för. Och det är en sak om hela kameran hade rasat i backen och blivit splitter och skrot, då kunde jag acceptera att det är bättre att köpa ett helt nytt hus, men för bövelen. Att byta ut hela huset för en tre millimeter lång metallpigg. Åhhhhh.

Juno

PS. Och dessutom har jag redan min överflödiga kostnad för min bils tvåtusenkronorsskruv att vänta. Bli inte ledsen om du inte får någon julklapp av mig i år. Om du har något du vill ha fotograferat kan du ringa.

Kommentarer
Postat av: Heltidspappan

Alla småbarnsföräldrar bör ha en drulleförsäkring som lätt glöms bort när olyckan är framme? Borde räcka med nån tusing i självrisk då (fortfarande mycket för en pigg)... Kanske ändå ett bidrag om tvingas uppdatera till en D90 eller en D300 :-)... Inget ont som inte har nått gott med sig/J

Postat av: Juno

D80 är nog allt jag har råd med. När jag har vunnit 25 000 i månaden i 25 år på triss ska jag köpa en D300!

2008-11-10 @ 18:34:37
Postat av: Mina

Ang´tvåtusenkronorsskruven, maken hälsar att han kan kolla på det bara att du påminner mig :-)

2008-11-11 @ 22:25:29
URL: http://jagochjagigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback