Jag mötte Lassie

Idag åt jag lunch med en granne som jobbar på svt. I deras lunchmatsal ser jag som förväntat i alla fall ett bekant ansikte, föruom grannens då'rå.

Karln är superbekant. Kanske i sextioårsåldern, grått hår, ganska smal och verkar sympatisk i rutan. Kanske från nyhterna, finns det någon som matchar den beskrivningen på nyheterna?

Först blir jag så frustrerad. När jag äntligen ser en kändis vet jag inte vem det är. Typiskt. Sen inser jag att det kanske är så hela tiden att jag ser kändisar som jag inte vet vilka det är, alltså tror jag inte att jag någonsin ser några kändisar.

Utom. En gång när vi bodde i Birkastan såg jag DiLeva, honom känner till och med jag igen. Och har jag berättat att jag i min ungdoms dagar blev bjuden på en drink av en snubbe med snusnäsduk på huvudet. Det visade sig vara sångaren i Just D, men på den tiden visste jag inte ens att det fanns ett band som hette så. Jag avisade tönten och min kompis som var med blev helt galen.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback