Etthundrafemtio dagsböter

Det är vad en karl fick som straff efter att avlyssnat sin före detta flickväns sovrum i ett år. Då undrar jag förstås, hur mycket är en dagsbot? Jaha, minst femtio kronor och max tusen. Det beror vad den dömde tjänar. Så om han är en fattig stackare blev han skyldig sjutsenfemhundra spänn, låt oss hoppas att karlskrället är rik.

Först tänkte jag att "hur kan man missa att det sitter en mobiltelefon i sovrummet under ett helt år?" men sen inser jag att det är inte så ofta jag själv drar fram sängen för jag vet att det enda som finns där är dammråttor och varför sitta och spana på dem?

Sen tänker jag på hur jäkla förbannad jag skulle bli om någon tjuvlyssnade på mig i ett år. Och på hur sjukt det är i världen. Igen. Men allra sist undrar jag om han fick någon valuta för pengarna....

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback