det ska vara mysigt på kvällen

det är kväll nu. mamma har ammat mej lite och vi tittar på en gubbe som lagar mat. han är i den där platta lådan på väggen. vi har det rätt så mysigt. fast nu känns det som vi är på väg mot sängen. nej mamma, det vill jag inte. jag vill nog mysa och äta lite mer först.

jag ligger i sängen. äääh. nu spelar det där plastlammet med en stor boll på magen en truddelutt. det kan jag titta lite på medan mamma fixar maten. eller vaddå? mamma, var ska du?

jag ligger i sängen. mamma sitter bredvid och pratar i en svart liten låda. jag tror inte hon pratar med mej ens. äääääähhhhh. var är min mat?! mamma. ähh. mamma? jag sa ääähhh. mamma! iiiiäääääähhhh.

till slut fattar mamma. en flaska välling i pappas knä och nu vill jag mysa mer. inte ligga och sova själv i min säng. varför får min storebror sova i mamma-pappa-sängen och jag vara själv? ä. äääh. mä-äh.

jag ligger i sängen. på pappas mage i den stora mamma-pappa-sängen. mys. nu ska jag nog sova en stund.

elsa


Kommentarer
Postat av: Mina

Det hade kunnat vara min gullunge tidigare ikväll... Men nu sover han sött i sin lilla säng:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback