Trött och tristessad

Det är sommarlov och jag går hemma och dräller med mina två ungar i regnet. Jag har svårt att hitta viktiga saker utanför min lilla mammabubbla att skriva om. Det är såklart pisstrist för alla som inte själv sitter i småbarnsträsket att läsa om. Det är till och från trist även för mig att skriva om. Men när man inte gör något annat än att amma en femveckors och läser böcker för en fyraåring, vad ska man göra? Ni får stå ut, jag med.

Därför ska jag plåga er med nattens tristess. Lillasyster åt kvällsmat extra tidigt ikväll. Ett tag funderade jag på att sitta vid teven och vänta eftersom jag antog att hon skulle vakna snart igen, men så besinnade jag mig och slängde mig i säng vid kvart över nio. Lite sömn är bättre än ingen, tänker jag. Halv ett vaknar jag av att den inbyggda mjölkfabriken öppnar portarna (amma barnet annars spricker vi, skrek mjölktankarna).

Och nu, efter att ha läst mail, nyhetsbrev i mailen, chattat med en vaken ex-kollega, läst bloggar och duttat på det här inlägget, nu måste bara ungen vakna. Sitta här i en och en halv timme och vänta. Men nu har OS-sändningarna börjat igen väl? Nu slår jag på teven trots allt.

Juno 02.00

PS. Ja, damfotboll och Sverige leder =)
PS I. Vi vann men matchen var redan slut =|
PS II. Nä, boxning =(
PS III. Och Svenskarna förlorade =(
PS IIII. Men nu är äntligen lillan mätt, så nu två och en halv timme senare hoppas jag få gå och sova igen =)
PS IV. Nä, medan vi väntade på att liten tjejs mage skulle lugna sig hann hon bli hungrig igen =(
PS VI. Hästar på svt24 =)
PS VII. Hon sover, jag med =)

Juno 03.45


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback