Vi stannar i Huddinge

Omröstningen är klar. Lika många röster som behövdes för att ansöka om en delning röstade nej till en. Inte helt oväntat förstås, alla partier utom två var mot en delninging och det var väl förhandstippat att det skulle bli ett nej. Ungefär hälften av alla som hade rätt att tycka till tog chansen och gjorde det.

Nej-sidans starkaste argument är sämre ekonomi, vilket såklart är rena spekulationer. Ja-sidans starkaste argument är större makt, vilket också är spekulationer. Det är ju det allt handlar om, spekulera i om framtiden ska bli bättre eller sämre än idag. Köp en lott, dela en kommun.

Personligen hade jag önskat att det fanns fler alternativ än att bara vara inne eller ute. En sammanslagning med Vega. Eller en flytt över till Haninge, kanske till och med Stockholms kommun. Men som det nu var, Huddinge eller inte Huddinge. Jag gör ett val och får kanske ångra mig en annan dag tänkte jag och stoppade ner min ja-sedel i kuvertet. (det kan ni som läser bloggen hälsa min man som undrar)

Och med facit i hand, med en majoritet av nej-röster så har jag i alla fall tagit ställning och med det har jag tagit mig rätten att klaga om framtiden inte blir så ljus som jag önskade. Då kan jag sitta på min veranda och oja mig över alla dessa nej-sägare. Så praktiskt...

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback