Den lilla speljävulen

Världen är full av roliga och utmanande spel. Sådana där man ska tänka ut smarta strategier, eller bygga upp hela samhällen, eller svara på komplicerade frågor och lära sig något på kuppen. Eller åtminstonde, sådana där man tar sig från en lätt bana till en medelsvår bana till en supersvår bana genom att hoppa och plocka svampar eller skjuter ihjäl ett gäng gangstrar.

Men vad gör jag? Jo, jag fastnar i vad treåringen kallar för prickspelet på min telefon. Tryck, tryck på prickarna så kommer det nya prickar. Och när det inte kommer nya prickar längre så är spelet slut. Och detta kan jag ägna mig åt halv elva på kvällen när jag är dödligt trött och borde sova för länge sedan. Sorgligt.

Bubblebreaker


Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback