facebook

Det råder facebookfeber i världen. Jag fick min första facebookförfrågan eller inbjudan eller vad det nu heter från en vän på Irland. Som jag ignorerade. Sen fick jag en förfrågan av en vän i England. Som jag ignorerade. Men sen tänkte jag att what the hell, jag kan väl klicka i mig där och se vad det är. Och det var ju trevligt, hej hej B och hej hej E. Men e-post är väl ändå trevligare, för man vill ju skriva något till en speciell person och inte till den personen och hans eller hennes femtio andra vänner som läser allt på sidan. Så det blev inte så mycket mer med det.

Men facebook är som ett virus, den hittar och letar upp personer i ens mailbox med konto på facebook och klick klick så har man själv utan att begripa hur det gick till bjudit in folk till sin obefintliga profil. Nu har jag tolv personer i mitt lilla nätverk. Som jag i vanlig ordning inte gör ett smack med. För vad ska man göra med facebook?

Svar: Skicka ett vampyrbett till någon.

Åh, nu är det så där jobbigt igen. Jag fattar ingenting. Varför ska man göra det? Är det som ett kull? Är det kul? När jag loggade in ikväll så rasslade det till av bett och quiz och förfrågningar. Hjälp! Ta inte illa upp om jag aldrig skickar något vampyrbett till just dig, det beror inte på att jag inte gillar dig utan helt enkelt på att jag nog är för gammal för detta Lunarstorm för vuxna. Och inte tycker så jättemycket om att leka kull.

Juno

Kommentarer
Postat av: Lizz

ÄNTLIGEN nån som tycker som jag...trodde jag var ensam i världen om att bojkotta ... tackade ja...fattade inte alla konstiga saker, frågade mina ungdomar som har lite koll, och då blev jag ännu mer .. äh .. så jag tog bort mig igen. Så skönt att se att nån kunde sätta ord på vad jag tänkte :-)
Blir det bara vi kvar utanför då?
kram

2007-09-17 @ 20:44:17
Postat av: Juno

Jag sitter lite på kanten och sprattlar med benen en stund. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra men tillsvidare sitter jag här och undrar varför folk faschineras så av att peta på varandra elektroniskt. Det är väl irriterande nog i verkligheten? Poke alltså...suck.

2007-09-18 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback