Alla vill väl se ut som Joakim Larsson

Det är inne med rakt hår. Då blir jag genast sugen på lockigt hår. Senast jag hade lockigt hår var i början av 90-talet. Jag har en tydlig minnebild av ett udda par. Jag själv i hår långt ner på ryggen, svart som vanligt och lockar som Joakim Larsson ungefär. Den andra halvan var min dåvarande med hår långt ner på ryggen, blond och lockar som Joakim Larsson ungefär. Två Joey Tempest look a like, hand i hand. En gång var det en äldre dam som, inte helt obefogat, trodde vi var ett lesbiskt par.

Jaha, och nu blev jag alltså femton år senare lite sugen på att likna Joakim Larsson igen. Det har absolut ingenting med den andra halvan att göra. Per har sju milimetersfrisyr så där tar nog inte många miste på en tjej. Min kompis T som varit med länge sa att "Du brukar ju ångra dig varje gång du har förändrat dig (läs: klippt av luggen på tok för kort), ska du inte testlocka det först?". Kloka människa.

Det klart jag ska testlocka det. Jag hittade åtta hårsnoddar i en låda. Det betyder att jag har snurrat upp åtta små knorvlar lite här och där på huvudet. Ser ut som något ur ett husmodersmagasin. Maken mumlade något artigt om Björk. Jag har provsovit med dem i sonens säng. Det är inte så bekvämt. Men vad gör man inte för att bli fin? Vad tror ni? Jag tycker det syns lång väg, det här kommer bli något extra.

h?rknorvlar

Juno


Kommentarer
Postat av: Lotta

Minns du bilden jag skickade till din mobil för någon månad sen? Då när jag såg ut som om jag fått en riktig elchock? Då hade jag gjort sådär. Jag gjorde aldrig nån permanent men hoppas det går bättre för dig. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback