Dagens gåta: Hur mycket går det i en flodhäst?

Gulliga grannarna bjöd på middag igår kväll. Kyckling, potatis och sallad (!), jag bidrog med ett stycke kladdkaka. Svåger och svägerska bjöd på fika, sockerkaka med en blandning av marsankräm, smörkräm och mandelmassa på toppen. Mamma och pappa bjöd på lutfisk som föregicks av både sill och julskinka och efterträddes av pepparkakor. Lussebullar och resterna av kladdkaka var det ingen som mäktade med.

Och nu börjar man fundera på vilka onyttigheter man ska slabba i sig på nyår. Potatisgratäng, avokadogukk på kavring och ostkrokar till spelkvällen när barnen har däckat. Fast jag känner mig redan som en svullen flodhäst efter två dagar hemma (och detta trots att jag tyckte jag smällde i mig onyttig mat i Thailand)... Och jag fick precis höra av brorsonen att det inte är maten man äter mellan jul och nyår som man blir fet av, det är maten man äter mellan nyår och jul. Så, än är det bara att slabba i sig!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback