Slaget om sopborsten

107,5 spelar lite musik på låg volym. Mamman kör och nynnar med i musiken. Plötsligt tränger ljudet av sonen som pratar igenom musiken. Det är bara det att han egentligen inte pratar med henne. Han sitter mest och filosoferar över sin dag i största allmänhet. Mamman sänker volymen och lyssnar med stigande förvåning på barnets monolog.

- och då ta jag nä-ä
- och då ta eliot jo-o
- och då ta jag nää-ää
- och då ta eliot joo-oo
- men då log eliot mej
- men då ville jag gråta
- och då ta mari att jag hade den fört
- men då ta eliot nä-ä
- men då ta jag jo-o
- och då ta eliot NÄÄ-ÄÄ
- men då ta jag JOO-OO

Den stora frågan är om det är ett återberättande eller barnets fantasi. Fröken M har bekräftat att mammans son hade borsten först. Den här gången.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback