Låt inte hunden tugga på engångskoderna

Häromdagen kom ett brev. I det står det ungefär så här:

Vår internetbank är inte säker. Därför måste du använda vårt nya system. Förutom ditt certifikat och personlig kod ska du nu lägga till en engångskod. Här har du 50 koder på ett papper. Lägg det inte i pappersinsamlingen. Lägg det inte i någon-annan-dag-högen. Låt inte hunden tugga på det. Låt inte barnet rita på det. Blanda inte ihop ordningen på koderna. Ring om du vill ha fler koder. Fortsätt vara glad och använd vår osmidiga internetbank!

Okej, det fungerar. Jag har provat. Två gånger idag. Men Gud så irriterande. Först ska man bara kolla en grej, sen ska man bara kolla en annan grej. Ni vet hur det är. Inte kommer man ihåg att kolla allt på en gång heller? Och nu, mitt i familjebudget för 2007. Många engångskoder blir det. Och många nedåtvända mungipor. För jag blir så sur över sånt här. Även om det är för att vara snäll på ett bakvänt vis. Ingen ska kunna komma åt mina pengar. Inte jag heller.

Tips på banker med höga räntor på låga summor och smidig internetbank emottages med tacksamhet.

Juno

Kommentarer
Postat av: Carl Hellberg

Haha... Det var Skandiabanken va?!

Postat av: Jenny

Ja, har du samma bank eventuellt?

2006-12-18 @ 19:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback