Höjden av lathet

Jag har ett litet lånebarn. Hon ligger och softar lite i soffan och funderar på om sova är en bra idé eller inte. Medan hon funderar sitter jag bredvid och softar jag med. Tio centimeter från mig ligger tevekontrollen men jag avstår teve eftersom jag inte vill störa barnet.

Däremot vore det gott med te varpå jag frågar den datorspelande maken om inte han kan sätta på tevatten. Han stirrar lite konstigt på mig, kliver fram bredvid mig, tar fjärrkontrollen och viftar lätt med den vid mitt ansikte.

- Va? Ville du att jag skulle sätta på teven åt dig??

Hm, att han ens tror att jag sa det... desperate housewife, eller vad den där svenska rika brudar i USA serien nu heter, nästa!

Juno

Kommentarer
Postat av: Mina

Lilla hjärtat var lika glad imorse när hon vaknade som när hon skulle åka till er igår. Stort tack igen för hjälpen! :D

2014-08-13 @ 08:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback