varför inte?

vaknar och läser först om tolk i Afghanistan som är dödshotad för att han hjälper svenska militären. och varför kan inte få asyl i Sverige? det är för tungt att vakna till.

earth hour, är det ett meningslöst jippo som möjliggör att "make a statement" en timme och sen inte behöva bry sig mer det året? eller är det äkta jag-bryr-mig släkningar som sker på lördag? det var en lite väl stor fråga att mala ner före klockan sex på morgonen.

det är då den dyker upp. loppisskålen för tre dollar som efter ett par år visar sig vara ett fynd från Songdynastin och plötsligt väldigt värdefull. och jag tänker att visst, varför inte? varför skulle inte en av de gamla skålarna som barnen har pyssel i vara från urminnes Kina? varför inte? den ser ju inte så himla speciell ut. äh nu blev det för stora drömmar tidigt på morgonen, nu slutar jag läsa tidningen...





juno



Kommentarer
Postat av: Angelika

hej fin blogg!kolla gärna min http://lovehubenette.devote.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback