Jag är större än jag trodde

Min åttaåriga son installerar Wordfeud på sin telefon och vill spela mot sin mamma. Självklart, vad roligt att han vill spela ett ordspel! Jag anstränger mig för att lägga bra ord men inte sno alla tripplar. Han bjuder också in sin moster till spel. Jag tipsar honom och hjälper honom bara lite grann, både mot henne och mig själv.
 
Idag spelade jag fram ett drömläge åt honom. Han spelade på andra ställen. Själv får jag sätta mig på händerna för att inte ta stället, tittar noga på vem min moståndare är så jag inte bara klampar på som i alla andra spel. Långa ord så det ska finnas många ställen för sonen att välja på.
 
Tillslut hittar han drömläget men undrar, vad kan man spela där? Och jag hjälper honom till min undergång.
 
 
Det är nästan så jag inte trodde det om mig själv. Duktig mamma, duktig!
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback