Kunde inte sagt det bättre själv

Det är den tiden på året när man är trött. Det spelar liksom ingen roll om vi gör mycket, lite eller inget. Vi är ändå trötta. Och det är mörkt mer eller mindre hela tiden. Mörkt och trött. Trött på mörkret.
 
På min lista står som vanligt tusen saker. Bland annat v.a.b. och samtidigt m.å.s.t.e. Vilket förstås inte är helt förenligt. Morgonpasset på jobbet blev vårdcentralen med lillan. Det dåliga samvetet förpassades från hemmet till M på jobbet som tog hand om allt mitt.
 
Eftermiddagspasset tog jag själv. Öroninflammationen under armen, prinsessryggan, hundis och surfplatta laddad med Barbie likaså. Pigg in trött ut. Det dåliga samvetet flyttar hem igen. Den gula lappen på rutan likaså. Äh men vafan? 650 spänn för ett möte. Något tröttsamt även det.
 
Och någonstans mellan diskmaskin, tvättmaskin, tjafset och de nyklippta barnnaglarna tog vi slut. Inte en enda ambition kvar.
 
- Väck mig inte och stör mig inte mer för jag vill sova nu, deklarerar femåringen.
 
- Jag pallar verkligen inte mer och jag menar det. Nu gör jag inget annat än sover, konstaterar nioåringen en stund senare.
 
Jag kunde inte sagt det bättre själv. Don't do as I do, do as I say. Både och. Känns ljuvligt.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback