Om de är fula vet man att de är hemgjorda

Gick lite bananas på det här med jul i år och bestämde mig för att baka pepparkakor i tid. Så vi kan äta dem i december fram till jul istället för från i panik dagen innan jul och hela mars ut. Pepparkaksdeg ska göras dagen innan varför jag ställde mig halv tolv i fredags natt, efter att gästerna åkt hem, och goffade ihop ingefära och kanel och andra julkryddor i en bunke.
 
Kanske goffade jag i lite för lite mjöl, för det var fan vad svåra de var att baka ut. Fastnade och hade sig. Och därför måste jag säga att jag aldrig har gjort så fula pepparkakor i hela mitt liv. De blev tjocka, de blev rynkiga som hundraåriga tanters kinder, grisarna såg ut som de sprungit in i en vägg. Och i och med att de blev tjocka blev de också få, men fördelen med det är det tog kortare tid att baka dem.
 
 
Men om de är fula vet man att de är hemgjorda i alla fall, och fast man är ful kan man vara god! Och det är de!
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback