Man väljer att bli galen. Eller inte

Nu har jag ägnat åtta timmar åt att leta efter en manual. Jag har hela tiden trott att jag har en idé om var den ligger. Det är så jag nästan ser det framför mig. Men inte riktigt. Tydligen inte alls. Eftersom jag inte har hittat den än. Av helt outgrundliga anledningar har jag till och med rotat i badrummen, i kökslådorna och tro det eller ej, i källaren! Det är så man blir galen!

Manualfan är borta och jag retar precis livet ur mig. Vilket såklart inte leder till någonting, särskilt inte att hitta den. Det kanske hjälper om jag tar en kaffe med mig och sätter mig på en bit av ett dött lamm i solen. Det kanske ger perspektiv på en försvunnen manual. Jag kan kan välja att känna att det inte spelar någon roll för det är så trevlig med sol. Eller jag kan välja att känna att vad är väl en försvunnen manual, man kunde ha varit ett dött lamm. Jag har det bra ändå tänker jag nog då. Jag får helt enkelt välja att inte bli galen.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback