En kaffe med mjölk tack

På hotell Cirigan Palace Kempinski i Istanbul är allt löjligt exklusivt. När en rödklädd pingvin med hög hatt öppnar dörren åt mig känner jag mig som något katten släpat in i mina jeans och munkjacka. Och sängen är så hög så jag känner mig som min tvååring när jag mödosamt klättrar upp för att lägga mig. 

  

På hotell Cirigan Palace Kempinski i Istanbul har de en minibar som hellre borde kallas för en ministore. Där finns t-shirts, radband, lypsyl, godis i glasburkar, nageltång, smycken...you name it. Men tandborste? Något som man verkligen kan ha nytta av... Nä, det måste beställas från receptionen. Och en vattenkokare och några påsar med te eller snabbkaffe? Nä, det måste köpas i baren. För nittiotvå kronor kan tilläggas. Och då fick man ta med sig sin kaffe i en totalt oglamorös frigolitmugg.

  

Och då tänker jag att "Vafan, en kaffe har de väl råd att bjuda på - så mycket pengar som de drar in på det här lyxhotellet". Och då tänker de säkert att "Vafan, de som har råd att bo här har råd att betala för en kaffe". Och min kollega H, hon skrek att "Det är för fan en mänsklig rättighet med kaffe!" Javisst, om man har lust att pröjsa nittio spänn så.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback