vad blir det för mat?

en dag i somras låg det en röd sak på min tallrik. den var hård och såg konstig ut med spretiga saker som stack ut på den. kanske en mask?

- mask! ropade jag
- nä, svarade mamma. det heter kräfta

jaha kräfta. det vill jag inte ha. det ser farligt ut. mamma tog bort det röda och det som var spretigt men då blev det mer likt en mask så jag ville inte ha den ändå. tack men nej tack.

en annan dag när vi var på affären sa mamma att idag orkar hon inte laga mat. så vi tar med oss en påse från affären med en död varm fågel i. och potatis i en vit sås i en burk. jag tycker det ser lite konstigt ut det här med. jag tar upp en liten bit försiktigt med fingrarna och tittar på den jättenoga.

- är det en anka? frågar jag sen
- nä, svarar mamma. den här fågeln heter kyckling.

jaha kyckling. det går bra det kan jag nog äta lite.

igår åt jag spagetti och köttfärssås och det brukar vara gott men igår låg det något som var smalt och orange i såsen. varför måste hon göra så här varje gång?

- mamma, jag har hittat en mask! ropar jag
- nä, svarar mamma. det där är ju en bit morot!

jaha morot. inte mask. mamma säjer att jag kan äta moroten. mamma säjer att vi inte brukar laga mat med mask i. undrar om jag kan lita på henne...

elsa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Knappast... :-)

2010-09-21 @ 21:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback