Ska vi eller ska vi inte?

Köpa julklappar till varandra? Den frågan dyker upp varje år. Att barnen ska ha julklappar är ju helt självklart. Att barnens mor- och farföräldrar får paket av sina barnbarn är ju helt normalt, foton går ju alltid hem. Men sen är det där med oss vuxna. Är det lite trevligt att ge varandra något paket eller är det totalt onödigt att pengar byter ägare och eventuellt inte ens är uppskattade i sin nya form?

Våra gäster idag hade lite olika varianter med sina föräldrar/svärföräldrar. Deras ena variant som ju känns lite lagom är att alla köper en julklapp så får alla varsin men inte en av var och en. Deras andra variant är att det redan ligger en lista på VeroModa, redo att bara betalas och slås in. Enkelt förstås och man vet att det man ger är uppskattat men kanske inte helt roligt.

Vi har i många år försökt oss på att "i år så ger vi INGA julklappar" men min mamma har aldrig lyckats hålla det och eftersom jag varje år misstänker att hon inte kommer att kunna hålla sig så köper jag julklappar också, för säkerhets skull. Jag vill ju inte vara den enda som inte har köpt en julklapp till de andra. Och så är det kört och allt är överstyr. Så det är väl lika bra att ge julklappar då, och säga vad vi önskar oss på en gång så vi i alla fall får något vi kan ha behållning av. Undrar om maken vill ha Take That:s nya skiva?

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback