En talande vit låda

Jag retar mig lite på en sak med nya Wii spelet. Och det är att det ska vara så där hej och tjena med mig. Varför då? Det är en maskin. Räcker det inte att den bara har en "klicka här" för att träna ditten eller datten? Jag tycker det är rent horribelt att den måste börja med att säga "Hej Mamma, har du legat på sofflocket i två dagar eller vad?" Skit i det du din gamla vita låda.

Dessutom är den lite långsam. Titta på mig först och gör sedan efter mig. Elsa har en sång -och lekfilm som heter Tweenies där de sjunger "gör som gör som gör som jag nu, jag gör först och sen är det du" samtidigt som de saxar med händerna. Ungefär samma nivå. Förutom att jag är medelålders och Elsa är ett. Vi ligger eventuellt på lite olika inlärningsnivåer.

Men det är också så här att idag när jag kom hem från jobbet kunde jag kasta på mig lite andra kläder och köra ett halvtimmes lättare träningspass innan middagen med själva finessen att det bara tog trettio minuter. Ett pass på gymmet hade ju krävt tjugo minuters resväg, några minuters väntetid och en timmes träning. Och då kan man ju snabbt räkna ut att det hade inte hänt. Så bättre med trettio minuter än inga. Och jag får väl stänga av ljudet nästa gång.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback