viktigaste knappen

dagis är stängt idag. mamma är hemma och leker med oss. men hon är inte så rolig alls. hon ska bara säger hon. och nu sätter hon sig på den blå stolen och knattrar på de små svarta knapparna med vita krumelurer på. då är hon faktiskt extra tråkig.

- ba ba du blöblblblu? frågar jag
- jag ska bara svara på det här mailet att jag kan vara med på ett möte imorgon, svarar mamma
- dudu br br iiiihhh? frågar jag
- nej det tar inte alls lång tid, det går jättefort, svarar hon

fast nu försvann den där lilla rutan och upp kom en ny ruta. och mamma knattrar fortfarande. klick. sådär, nu försvann rutan. nu försvann allting faktiskt. jag har lärt mej var den viktiga knappen på den gråa lådan sitter. och den funkar bra för nu knattar inte mamma mer, nu leker vi med klossar.

elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback