Vad krävs för att överleva?

Läste i en Huddingeblaska härom månaden om en snubbe som levde på bara frukt. Varannan dag klämde han i sig två liter fruktsmoothie. And that's it. Okej, så med det i bagaget kanske jag inte behöver bli så förtvivlad över att min ettåring inte äter annat än lite yoghurt, äppelmos, äpple, nektarin, avocado och fetaost? Just ja, och halloumi. Allt med betoning på lite. Eller borde man ringa någon? M kanske, hon kan allt om vuxnas nojjor om deras barn. Men barn dör inte av svält i Sverige har jag hört. Det läste jag i en tidning så det måste ju vara sant. Eller? M?

Juno

Kommentarer
Postat av: Juno

jaha så kan vi lägga ett par corn flakes till listan också...

2009-09-17 @ 15:28:16
Postat av: Monster-tanten

Nämen det tycker ju Hispiga-mamman låter nyttigt och ganska typiskt småpluttar :-)

Bara hon dricker ordentligt så.....

2009-09-18 @ 06:52:55
Postat av: Anonym

Här har jag just försökt muta febertjejen med chokladyogurt, kaka, hallonsorbet, russin eller ost till frukost. Inte en endaste smula slank dock ner. Bara världens miniklunk saft under protest. Men är man sjuk så är man. Fjärde dagen med över 39 grader dock så det får nog bli någon lek med prova att dricka ur roliga snappsglass, på fat och med sked (läs: kladdkalas) för att inte behöva besöka en droppinrättning.



P.s. Vårdcentralen har jag typ lagt ner. Det är ändå bara virus. Eller nja, kanske inte alltid, konstaterar hon som på sexmånaderskontrollen fick veta att sonen just hade haft dubbelsidig öroninflammation...okej, han hade väl varit lite hängig, men vadå?!

2009-09-18 @ 09:22:56
Postat av: Jenny

glömde visst att skriva att det var jag som skrev ovan



/bacillvink från längre ner på gatan

2009-09-18 @ 09:24:23
Postat av: Juno

glass, det funkade härom natten när febern var hög. Men nu är febern borta så nu finns det inget att skylla på längre.



hon äter nektariner...

2009-09-18 @ 10:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback