Tvärtemot tvärtom

Oftast när jag är så där trött att jag skulle kunna däcka på fläcken gör jag precis tvärtom. I fredags till exempel, två mammor och två femåringar på Grönan i sex och en halv timme. Hemma vid tiotiden på kvällen, astrött naturligtvis. Sova direkt eller titta på överflödig film på teve ett par timmar först?

Med det stora barnet kan ibland sovmorgon inträffa men ettåringen är inte så intresserad av sovmorgon. Å andra sidan sover ju hon middag, vilket är ett ypperligt tillfälle för stora människor att ta sig en tupplur också. Sova middag eller sortera sopor?

Framför allt så kan man inte ta det lugnt på R3:s kräftfest, vilken himla befängd idé. Ja ja, hon vaknar vid sex halv sju och ja ja, jag är trött redan nu och ja ja, gå hem du älskling jag kommer snart efter. Öh, sen gick de andra gästerna hem och sen gick värden och lade sig. Och vi brudar, vi bara "sova fem timmar innan barnen vaknar eller sjunga singstar?"

Totalt ologiskt prioriterat naturligtvis, men vem är logisk när klockan är ett och det är kräftfest? Tre och en halv timme senare ringde den ettåriga veckarklockan. God morgon.

Så nu gör jag tvärtemot mitt vanliga precis tvärtom. Jag går och lägger mig fast klockan bara är nio. God natt.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback