Inne eller ute?

När det är så härliga dagar vill man ju  helst bara vara ute. Av alla val i hela världen vill man ju ligga med en påse chips (som man absolut inte skulle bli fet av), i en hängmatta och smågunga, knapra och läsa en spännande deckare. Men som andra val kunde man ju också klippa gräsmattan, rensa ogräs, plocka undan skräp på tomten, skära ner lavendeln. Eller något annat.

Å andra sidan har jag påbörjat ett stort projekt inomhus och nu är det så himla nära att få i ordning lillans rum. Lite skrapning av lister, ett par gardinstänger (jo, gardinerna sydde jag häromkvällen), lite möbler... Så nu vet jag inte hur jag ska bete mig. Ska jag göra fint ute eller inne? Inne eller ute? Trädgård eller Elsa?

Va? Jaha. Maken ropar att han har latte och bulle framdukat i solen. Tack, då slapp jag ha ångest över det här valet längre. Det blir ute. Hej hej.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback