Dagens utmaning...

...blir att få plats med fem små barn i bilen. Det låter ju helt galet och faktum är att det förmodligen är det också. Fem barn i åldrarna ett till fem. De stora barnen har tingat på att åka i bagageutrymmet, tur att jag kom ihåg att byta till combin, det hade blivit mörkt och trångt för dem i en sedanbaklucka, särskilt som vagnen också måste få plats där.

Min man undrade om jag hade lite suicida drag men vaddå? Det ska bli rätt skoj det här. Alla barnen äter mellis på dagis och sen kommer föräldrarna vid fem och hjälper till att skära upp maten åt de små. Ja, förstås att de också får smaka. Och vad vet jag, potatis och morötter är redan skalade och bordet dukat sedan igårkväll. Allt annat som ska in i ugnen är klart från fabrik. Glöm oxfilén Jenny, det blir fiskpinnar, korv och köttbullebuffé.

Det kommer gå bra. Jag är stark, jag är inte orolig alls.

Juno

Kommentarer
Postat av: Monster-tanten

Inte ens mamman till ungarna som du ska hämta är orolig :-)

Du är helt knart knäpp, men jag tycker om dig ändå!

2009-09-30 @ 12:49:06
Postat av: Jenny

Toppen, kan jag dumpa in mina två också? :-)

2009-09-30 @ 13:38:43
Postat av: Juno

flämt!



vi kan ta en fika på fredag Jenny, då jobbar jag hemma!

2009-09-30 @ 14:40:59
Postat av: Jenny

Det hade varit trevligt, men vi tog långhelg och drog till Västkusten! Och passade på att få barnvakt så man kunde gå på vuxenbrunch och annat trevligt. Fick dock snabbt äta upp det för nu är jag hemmabunden med sjuka barn - igen!

2009-10-06 @ 14:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback