Lite efter tva flaskor vin filosofi

Jag maste erkanna att jag hade ungefar inga forvantningar om Turkiet alls. Eller snarare sa att jag inte hade last pa ett smack om landet innan jag for,  vilket jag anda brukar forsoka gora bara lite grand i alla fall. Sa efter tva dagar i  landet Turkiet, i staden Istanbul sa kan jag konstatera foljande:

- Alla manniskor ar otroligt vanliga, nej inte vanliga, vaenliga. Och extremt barnkara. Det spelar ingen roll om det ar ett gang sjuttioaringar eller nittonaringar som passerar oos, alla stannar de till och pussar pa, eller busar med Elsa.
- Maten ar god och det inhemska vinet ocksa. Kanske lite val gott ikvall?
- De har jattefina lampor som jag vill ha i sovrummet...med betoning pa jag...
- Kaffe Latte ar supergott har, Turkiskt kaffe med grymt mycket socker ar inte supergott har, men det maste testas och nu har det testats.
- Vi aker garanterat tillbaka, det finns mycket mer att se.
- Det ar katter overallt pa dagen och hundar overallt pa kvallen. Var ar katterna pa kvallen och vad gor alla hundarna pa dagen?

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback