Präktigt värre

Om min bebis äter tomat får hon röda fläckar i ansiktet. Om hon äter morot får hon prickar på magen. Efter ett halvårs mjölkfri diet vill jag gärna vara lite försiktig med mjölkprodukter. Idag finns det massor av bra barnmat på burk, mycket är ekologiskt också så det är fint. Men det finns ungefär ingen färdig mat som exkluderar tomat, morot och mjölk i samma burk.

Därför tog hennes pappa och jag sats och körde storkok på bebismat ikväll. Lax, köttfärs, kyckling, potatis, pasta, ris, grönsaker och till och med päron kokades, kryddades, blandades och mixades. Så nu är hela frysen full av små bebisportioner i muffinsformar. Och vi känner oss som riktigt duktiga föräldrar. Faktiskt.

Juno

Kommentarer
Postat av: Mina

Ni är duktiga!!!

Postat av: Dödströtta gravidgrannmamman

Gud så ambitiöst, blir matt bara av tanken. Trodde att man bara var sådär duktig med första barnet...vår etta åt visserligen bara lasagne och inget annat i typ ett halvår så det var i alla fall endast en sorts storkok.

2009-01-14 @ 22:48:37
Postat av: Juno

J, din stackare. Jag lider med dig men det är nära nu så håll ut. Sen får du ta med dig ungarna och komma och fika och dricka latte hela dagarna!

2009-01-15 @ 20:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback