Min önskelista

När jag vaknade i går morse hade jag ont i halsen. Ignorera. Ignorera. Men man kan bara lura sig själv sägs det, och det stämmer nog för nu sitter jag här och fryser och andas genom min vänstra näsborre. Varför just den vänstra kan man undra då. Jo, för att den högra är helt igentäppt med s.n.o.r.

Var tionde minut släpper det i ungefär sju sekunder. Varför just sju sekunder undrar man kanske vidare. Jo, det är den tid det tar att nysa och snyta sig. Suck. Varför kan det inte bara försvinna? Hur kan en människa vara konstant snorig, oftast hostig, halsond sex förbannade veckor i sträck?

Du tomten, jag har varit normalsnäll i år. Nu önskar jag mig att bli frisk. I alla fall för resten av året. Snälla?

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback