Optimism när den är som störst

Under "Kontakten" i DN finns en rubrik som heter Efterlysning. Detta måste vara sidan för världens optimister. Ibland kan en annons ligga kvar i flera månader och vissa undrar man om de någonsin haft en chans att hitta rätt mottagare, oavsett om just den personen läst annonsen eller inte.

Du stressade kvinna på Centralen någon gång i september. Du på väg någonstans. Jag i jacka och jeans. Hör av dig! (STO165771)

Lotta. Du gav mig eld, jag visade dig min tändare. Vill träffa dig. (STO 166032)

Om det där var till dig Lotta, har din mamma inte lärt dig att man inte ska prata med främmande karlar på stan?

Annonser på blocket kan också vara rätt så optimistiska. Jag spanar ju fortfarande efter en ny mobil till exempel och då har jag så klart rekonginserat lite på var priserna ligger innan jag kollar in telefoner på blocket. Så, om jag beställer en P1:a på nätet kostar den från tretusenfyrahundra kronor. Om jag låser mitt abbonnemang ett år eller ett och ett halvt kostar den mig tvåtusenfemhundra.

De flesta blocketannonsörer är optimistiska och vill ha ut tretusenfemhundra, eller tretusen i alla fall. Några få med kvitto, de flesta utan. Vilket ju är lite optimistiskt, femhudra spänn lägger jag gärn till för att få kvitto och garanti till min telefon. Och så plötsligt dyker det upp en dåre som vill ha ut fyratusensjuhundra spänn för en telefon som han har vunnit. Varför skulle någon i hela världen vilja köpa den för tusen spänn extra, av just honom?

Optimism när den ställs på sin spets, då heter den dumhet.

Juno

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoho. Minns varken honom eller hans tändare. Får väl svara och be honom skicka en bild. :)

2008-01-29 @ 22:57:52
Postat av: Juno

Hm, en bild av honom eller tändaren som han lär ha visat?

2008-01-30 @ 10:10:02
Postat av: Lotta

Får väl börja med att be om en bild på honom för att avgöra om tändaren är intressant?

2008-01-30 @ 10:20:01
Postat av: Juno

fråga vad den är värd!!!

2008-01-30 @ 11:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback